Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1. DEFINITIES

  1. Yvonne Lankhaar: de eenmanszaak Yvonne Lankhaar praktijk voor therapie en coaching, gevestigd te Oss en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 69529299.
  2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Yvonne Lankhaar een overeenkomst is aangegaan.
  3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.
  4. Diensten: alle diensten die Yvonne Lankhaar voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als psycholoog bieden van therapie en behandelingen aan mensen met een chronische aandoening naar weer de regie pakken over hun leven door middel van (losse) 1:1 therapiesessies, online trainingen en cursussen, online masterclasses, ademsessies, NEI-sessies, consulten en groepssessies. Tevens het als spreker geven van lezingen bij organisaties.
  5. Producten: alle (digitale) producten die Yvonne Lankhaar aan de klant levert. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: digitale en papieren magazine.
  6. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Yvonne Lankhaar en de klant op basis waarvan Yvonne Lankhaar de diensten zal gaan uitvoeren.
  7. Informatie: alle gegevens die de klant aan Yvonne Lankhaar aanlevert.
  8. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving zoals WhatsApp.
  9. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of Yvonne Lankhaar worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.
  10. Website: www.yvonnelankhaar.nl

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Yvonne Lankhaar gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Door een akkoord via de e-mail, het online accepteren van een offerte en/of het plaatsen van een bestelling via de website, en daarmee expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.
  3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door Yvonne Lankhaar zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst
  5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de zakelijke klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst.
  6. Yvonne Lankhaar mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten.
  7. Als Yvonne Lankhaar de algemene voorwaarden wijzigt, zal Yvonne Lankhaar de klant hiervan per e-mail op de hoogte stellen.
  8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.
  9. Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden ongeldig wordt verklaard zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Yvonne Lankhaar en de klant in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.

ARTIKEL 3. AANBOD

  1. Als een aanbod van Yvonne Lankhaar een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod, op de website en/of op social media aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van beschikbaarheid.
  2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag Yvonne Lankhaar het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.
  3. Yvonne Lankhaar geeft in het aanbod aan welke dienst, traject, programma of product wordt aangeboden met het overeengekomen tarief. Eventuele reiskosten á €0,23 ex btw en/of reistijd wordt tevens vermeld.
  4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag Yvonne Lankhaar de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.
  5. Het aanbod en/of een speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten
  6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
  7. Yvonne Lankhaar mag een aanbetaling van 50% of de eerste termijnbetaling van het overeengekomen tarief aan de klant in rekening brengen. De uitvoering van de diensten, zoals het laten plaatsvinden van een intakegesprek, zalpas starten nadat de betaling is voldaan.
  8. Yvonne Lankhaar mag de tarieven tussentijds wijzigen. Als de tarieven van overeengekomen diensten stijgen na het sluiten van de overeenkomst, dan mag de klant de overeenkomst annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen door wettelijke regelingen of bepalingen zijn hierbij uitgesloten.
  9. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt als meerwerk gezien en als zodanig in rekening gebracht.
  10. Yvonne Lankhaar kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.

ARTIKEL 4. OVEREENKOMST, MEERWERK, ONTBINDEN, ANNULEREN EN WIJZIGEN

  1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant het akkoord op het aanbod via de e-mail aan Yvonne Lankhaar stuurt of een bestelling plaatst via de website. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door Yvonne Lankhaar en de klant zijn geaccepteerd.
  2. Na het sluiten van de overeenkomst zal Yvonne Lankhaar binnen de afgesproken termijn starten met het leveren van haar diensten. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt Yvonne Lankhaar de acceptatie van het aanbod middels een e-mailbevestiging van de bestelling. Zolang Yvonne Lankhaar de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.
  3. Yvonne Lankhaar mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld hoeft te worden.
  4. Als Yvonne Lankhaar door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag Yvonne Lankhaar de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen.
  5. Een therapiesessie en/of andere (losse) sessie kan tot 24 uur voor aanvang van de werkzaamheden kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing binnen 24 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde sessie, het binnen 24 uur voor aanvang annuleren van de sessie of niet-tijdig aanwezig zijn (tot 15 min na start) wordt de volledige sessie alsnog in rekening gebracht, of wanneer deze al is voldaan wordt deze niet gerestitueerd. In geval van een traject komt de sessie te vervallen.
  6. Verplaatsen of annuleren van een B2B-lezing minder dan 7 dagen voor aanvang is alleen schriftelijk mogelijk. Bij verplaatsing of annulering wordt een annuleringsvergoeding voor de ingeplande tijd in rekening gebracht. De vergoeding worden als volgt gehanteerd:
    • verplaatsen/annuleren binnen 7 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 100% van het overeengekomen tarief.
  7. Een particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op een dienst binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden zolang de werkzaamheden nog niet van start zijn gegaan. Yvonne Lankhaar mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.
  8. De in artikel 4.7 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten. Indien de klant gebruikmaakt van het herroepingsrecht, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan Yvonne Lankhaar.
  9. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant.
  10. Het fysieke magazine/tijdschrift kan door de klant niet worden geretourneerd en is uitgesloten van het herroepingsrecht.
  11. Yvonne Lankhaar verstuurt het magazine met pakketpost van PostNL. Yvonne Lankhaar is niet aansprakelijk voor verlies of een verkeerde bezorging van het product indien de klant een onjuist bezorgadres heeft opgegeven. Indien het magazine nogmaals verstuurd moet worden, komen de extra verzendkosten voor rekening van de klant.
  12. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.
  13. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop Yvonne Lankhaar zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van het aanbod, dan is Yvonne Lankhaar bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen.

ARTIKEL 5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

  1. Iedere overeenkomst tussen Yvonne Lankhaar en de klant is een inspanningsverplichting waarbij Yvonne Lankhaar de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. Yvonne Lankhaar kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.
  2. Yvonne Lankhaar zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan Yvonne Lankhaar levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
  3. Yvonne Lankhaar is bevoegd om voor promotionele doeleinden, voor bijvoorbeeld referenties, de gegevens van de klant, na toestemming, op de website en/of social media kanalen te publiceren.
  4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig is voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar Yvonne Lankhaar om verzoekt, tijdig aan Yvonne Lankhaar beschikbaar te stellen. In ieder geval dient het intakeformulier, het medicijngebruik, de (medische) aandoeningen, verleden met kanker en overige contra-indicaties uiterlijk 2 dagen voor aanvang van het intakegesprek aan Yvonne Lankhaar te worden toegestuurd. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens.
  5. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet-tijdig aan Yvonne Lankhaar beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag Yvonne Lankhaar eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door Yvonne Lankhaar zijn ontvangen.
  6. Als door toedoen van Yvonne Lankhaar de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal Yvonne Lankhaar dit zo snel mogelijk schriftelijk aan de klant meedelen.
  7. Yvonne Lankhaar zorgt voor een locatie waar de offline sessie kan plaatsvinden. Indien de klant kenbaar maakt de sessie op een andere locatie te willen laten plaatsvinden, kan er in overleg met Yvonne Lankhaar een andere afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze andere locatie zijn voor rekening van de klant.
  8. Yvonne Lankhaar voert haar diensten uit in overeenstemming met de eisen van de SCAG en staat geregistreerd bij NVPA (lidnummer: 104238) en RBCZ (lidnummer: 180109R). Yvonne Lankhaar werkt tevens volgens de eisen van de WKKGZ, dan wel de daarvoor in de plaats tredende beroepsregels en acht zich gebonden aan de verbonden beroepsregels en tuchtrechtspraak van het TCZ.
  9. Yvonne Lankhaar heeft tevens een meldplicht volgens de door haar gevolgde beroepscode en mag informatie – zo nodig zonder toestemming van de cliënt – aan de desbetreffende instanties verstrekken zonder dat hierdoor een conflict van plichten ontstaat.
  10. Yvonne Lankhaar zal nooit vertrouwelijke informatie met derden delen zonder dat de klant Yvonne Lankhaar daar vooraf toestemming voor heeft gegeven. Indien contact noodzakelijk is met een eventuele casemanager, huisarts of andere therapeut bij een andere instantie, zal Yvonne Lankhaar eerst toestemming vragen aan de klant.
  11. Yvonne Lankhaar voert haar diensten uit in overeenstemming met integriteitscode zoals deze op de website van Yvonne Lankhaar te vinden is.
  12. In geval van een traject met een vooraf bepaalde duur is de klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of therapiesessies. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessies en eventuele ingestuurde opdrachten komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
  13. In uitzondering op artikel 5.12 kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel in extreme situaties en alleen na overleg met Yvonne Lankhaar met maximaal 2 weken worden verlengd.
  14. Enkel in overleg met Yvonne Lankhaar kan een traject worden gepauzeerd. Indien Yvonne Lankhaar instemt met het pauzeren van een traject, dient er tegelijkertijd een herstart datum bepaald te worden.
  15. De klant wordt in de gelegenheid gesteld vragen te stellen via WhatsApp, Yvonne Lankhaar zal op werkdagen deze vragen binnen 48 uur, met uitzondering van de vakanties van Yvonne Lankhaar, het weekend en feestdagen, beantwoorden. Vakanties van Yvonne Lankhaar worden tijdig aan de klant gemeld. Tijdens de gemelde vakantie is Yvonne Lankhaar niet bereikbaar.

ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT

  1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.
  2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan Yvonne Lankhaar te melden.
  3. De klant is verplicht om klachten over de door Yvonne Lankhaar geleverde diensten binnen 7 dagen na een therapiesessie, maar uiterlijk binnen 30 dagen na afronding van de opdracht, aan Yvonne Lankhaar te melden. Yvonne Lankhaar streeft ernaar binnen 24 uur op de klacht te reageren.
  4. De klant is verplicht Yvonne Lankhaar een redelijke termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
  5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant Yvonne Lankhaar van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.
  6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die Yvonne Lankhaar nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is Yvonne Lankhaar niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortkomt.
  7. Als Yvonne Lankhaar inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Yvonne Lankhaar is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.
  8. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.
  9. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een online product zoals een cursus, masterclass, training, digitale magazine of e-book, te retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt de klant direct de volledige toegang tot de aankoop. De klant stemt er tijdens het bestelproces uitdrukkelijk mee in dat hij/zij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.
  10. De klant kan binnen de online community en WhatsAppgroep van de cursus van Yvonne Lankhaar berichten en/of reacties plaatsen. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die worden geplaatst. Berichten/reacties mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere manier de wet overtreden en andere deelnemers schaden. Yvonne Lankhaar mag deze informatie altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen en, indien nodig, de klant direct van het account verwijderen.
  11. De klant is zelf verantwoordelijk voor het verloop van het traject en/of de therapiesessies.
  12. De klant heeft geen recht op een therapiesessie als de klant onder invloed is van alcoholische dranken en/of geest beïnvloedende middelen, tenzij de klant een recept van een arts kan tonen. Indien de klant bij aanvang van een sessie onder invloed blijkt te zijn, komt de sessie te vervallen en worden de kosten in rekening gebracht.
  13. Na afloop van de sessie wordt de klant in de gelegenheid gesteld om bij Yvonne Lankhaar aan te geven hoe de klant zich voelt. Yvonne Lankhaar aanvaardt geen aansprakelijkheid als blijkt dat de klant onverantwoord handelt, zonder overleg andere therapieën is aangegaan of belangrijke informatie, bijvoorbeeld medische, heeft verzwegen of achtergehouden.
  14. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan sessies en/of interventies waarvan zij hebben kennisgenomen, toe op derden. Oefeningen die aan de klant zijn aangeleerd, zijn enkel voor zichzelf en mogen nooit aan derden worden aangeleerd of overgedragen.
  15. In aanvulling op artikel 6.14 mag ter beschikking gesteld materiaal alleen door de klant worden gebruikt en mag onder geen enkel beding gedupliceerd of verspreid worden aan derden.

ARTIKEL 7. AANVULLENDE BEPALINGEN: THERAPIESESSIES, ONLINE LEEROMGEVING, (ONLINE) GROEPSSESSIES EN (ONLINE) SESSIES

  1. Zodra de klant het aanbod van Yvonne Lankhaar heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant.
  2. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en mag alleen voor eigen doeleinden gebruikt worden.
  3. In aanvulling op artikel 7.2 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 12 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van Yvonne Lankhaar aan te bieden of te doen geven. Als Yvonne Lankhaar waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.
  4. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert. Yvonne Lankhaar geeft geen enkele garanties voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant.
  5. Inloggegevens met betrekking tot de online cursussen en de besloten online community mogen niet met derden worden gedeeld. Indien Yvonne Lankhaar waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot de afgeschermde content van Yvonne Lankhaar, is Yvonne Lankhaar gerechtigd de toegang voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, te ontzeggen.
  6. Yvonne Lankhaar geeft in het aanbod aan hoe lang de content binnen de online leeromgeving en/of de online community beschikbaar blijft nadat de cursus is afgelopen. Indien Yvonne Lankhaar toch besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verhuizen, stelt Yvonne Lankhaar de klant hier drie maanden voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte, via het meest recente bekende e-mailadres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en eventueel downloaden van bestanden. Daarnaast mag Yvonne Lankhaar het aanbod en de bijbehorende content binnen een cursus/programma uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra Yvonne Lankhaar dit nodig acht.
  7. De klant is gerechtigd screenshots te maken van de online sessies en/of masterclasses en via social media te delen mits dit gebeurt met vermelding naar het Instagramaccount van Yvonne Lankhaar en in beperkte mate.

(ONLINE) GROEPSSESSIES

  1. Yvonne Lankhaar mag de klant verwijderen uit een van de (online) groepssessies indien de klant door het gedrag het programma verstoort en in de toekomst van verdere deelname uitsluiten. Restitutie van betaalde gelden of opheffing van de betalingsverplichting is niet van toepassing.
  2. Deelname van de klant aan een (online) groepsactiviteit kan niet worden verplaatst of ingehaald in geval van afwezigheid. Yvonne Lankhaar maakt een planning voor de (online) groepsactiviteiten en stelt de klant daarvan tijdig op de hoogte. Indien mogelijk kan Yvonne Lankhaar de content en/of opname van een (online) groepssessie delen met de klant.
  3. Indien Yvonne Lankhaar door overmacht (genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om een (online) groepsactiviteit, welke onderdeel is van een cursus of traject, te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor activiteit voor de nader te bepalen datum.
  4. Het is de klant niet toegestaan beeld- en geluidsopnames te maken van sessies binnen een (online) groepssessie, tenzij vooraf toestemming is verleend.
  5. Yvonne Lankhaar mag, wanneer de klant een online cursus in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan de cursus en toegang tot de online content blokkeren (opschorten) tot er een betaling heeft plaatsgevonden. Indien de toegang tot een online leeromgeving is ontzegd, zal de klant weer toegang krijgen zodra de betaling(en) zijn voldaan.
  6. Indien Yvonne Lankhaar is verhinderd voor een overeengekomen sessie binnen de opdracht, zal in overleg met de klant de sessie worden verplaatst.

(ONLINE) (ADEM)SESSIES

  1. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van de online ademsessies van Yvonne Lankhaar is niet mogelijk. De klant ontvangt, indien deze beschikbaar is, een replay van de sessie en kan deze terugkijken.
  2. Indien Yvonne Lankhaar door onvoldoende aanmeldingen, verhindering van Yvonne Lankhaar of ingehuurde derden en/of overmacht (zoals genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om de online sessie te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de dienst voor de nader te bepalen datum.
  3. Als de klant de sfeer binnen de sessie verstoort door zijn/haar gedrag, dan mag Yvonne Lankhaar de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.

ARTIKEL 8. BETALING

  1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.
  2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
  3. De factuur van een sessie dient betaald te zijn voor aanvang van de volgende sessie.
  4. Yvonne Lankhaar biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is Yvonne Lankhaar bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot een volgende betaling is gedaan.
  5. Indien niet-tijdige betaling twee keer is voorgekomen, kan Yvonne Lankhaar besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door Yvonne Lankhaar.
  6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.
  7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. BTW bedragen. In geval van een particuliere klant worden de wettelijke BIK tarieven in rekening gebracht.
  8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van Yvonne Lankhaar onmiddellijk opeisbaar.
  9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft Yvonne Lankhaar het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
  10. De klant kan bezwaren tegen de door Yvonne Lankhaar verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan Yvonne Lankhaar kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Yvonne Lankhaar een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

ARTIKEL 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie, cursussen, e-books en/of andere materialen berusten bij Yvonne Lankhaar tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen te veelvoudigen, doorverkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. De intellectuele eigendomsrechten op door Yvonne Lankhaar ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van Yvonne Lankhaar tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
  3. Yvonne Lankhaar is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met Yvonne Lankhaar wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant Yvonne Lankhaar vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.
  4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij Yvonne Lankhaar recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door Yvonne Lankhaar gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

ARTIKEL 10. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING

  1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
  2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.
  3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.
  4. In uitzondering op artikel 10.3. kan Yvonne Lankhaar de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:
    • surseance van betaling aan de klant is verleend;
    • het faillissement van de klant is uitgesproken;
    • het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en/of terugkerende betalingsproblemen;
    • de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
    • de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
    • de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
    • de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van Yvonne Lankhaar negeert;
    • er voor Yvonne Lankhaar aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat Yvonne Lankhaar zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.
  5. Yvonne Lankhaar zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4 het resterende bedrag voor de nog niet uitgevoerde werkzaamheden aan de klant retourneren maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.
  6. Als Yvonne Lankhaar op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de reeds uitgevoerde werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die Yvonne Lankhaar vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID

  1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door Yvonne Lankhaar tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden worden gegeven. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant.
  2. Indien Yvonne Lankhaar toch, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Dit bedrag is te allen tijde maximaal het bedrag wat de verzekeraar in dat geval aan Yvonne Lankhaar uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur.
  3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant Yvonne Lankhaar heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant Yvonne Lankhaar een redelijke termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer Yvonne Lankhaar niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geldt het vereiste van een ingebrekestelling niet.
  4. In aanvulling op artikel 11.2 is Yvonne Lankhaar alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
  5. Yvonne Lankhaar is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Yvonne Lankhaar of wanneer Yvonne Lankhaar is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
  6. Yvonne Lankhaar is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 bij het uitvoeren van de werkzaamheden.
  7. De klant vrijwaart Yvonne Lankhaar tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die Yvonne Lankhaar in het kader van de overeenkomst heeft verricht.
  8. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontleden aan het traject en/of het programma en ieder handelen van de klant is voor eigen rekening en risico. Yvonne Lankhaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de gedoceerde wijze en methode van Yvonne Lankhaar in de praktijk tot uitvoering brengt.
  9. De inhoud van de therapiesessies, ademsessies, en cursussen zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een arts, medisch specialist of psychiater. Het volgen van de sessies en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding van de sessies en/of de cursussen, is voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. Yvonne Lankhaar aanvaard geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. Daarnaast heeft Yvonne Lankhaar het recht om de sessies te staken totdat er contact is geweest met een (huis)arts, medisch specialist of psychiater als Yvonne Lankhaar dit nodig acht.
  10. Yvonne Lankhaar maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving en de online leeromgeving digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. Yvonne Lankhaar kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content.
  11. Indien de klant te maken heeft met psychiatrische- en/of persoonlijkheidsproblematiek wordt de klant geacht deze klachten eerst met behulp van behandelingen in de GGZ op te lossen. Indien de klant toch start met het traject en de bijbehorende sessies, wordt de klant geadviseerd dit eerst met de behandelende medisch arts of behandelaar te bespreken.
  12. Yvonne Lankhaar is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen van het ondergaan van therapiesessies en/of ademsessies. Yvonne Lankhaar is niet aansprakelijk dan wel verantwoordelijk voor eventuele fysieke, materiële, psychische of emotionele schade. Het ondergaan van de sessies en/of healings vallen volledig onder het eigen risico van de klant.

ARTIKEL 12. ONDERBREKING VAN DE WERKZAAMHEDEN EN OVERMACHT

  1. Yvonne Lankhaar is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.
  2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
  3. Yvonne Lankhaar is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar Yvonne Lankhaar geen invloed op kan uitoefenen. Yvonne Lankhaar kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee Yvonne Lankhaar een overeenkomst is aangegaan.

ARTIKEL 13. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT

  1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als Yvonne Lankhaar deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.
  2. Yvonne Lankhaar spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.
  3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.
  4. Indien Yvonne Lankhaar in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.
  5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worde overgedragen als Yvonne Lankhaar daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
  6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
  7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.
  8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Yvonne Lankhaar is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaald.

 

Versie: januari 2025